• 14 Dagars öppet köp14 Dagars öppet köp
  • shippingFri frakt över 890 kr

Kundservice

Har du några frågor? Vår kundservice är redo att hjälpa dig. Ring +46 (0)31 788 1033 eller skicka din fråga till [email protected]. Du kan också ta en titt på de vanligaste frågorna (FAQ) som kunder har, kanske hittar du svaret på din fråga där. Vi är tillgängliga på telefon måndag - fredag mellan 10.00-12.00.

Vanliga frågor

Är returer kostnadsfria?

Nej, returer är inte gratis. Vi debiterar 49 kr i returavgift. När du registrerar din retur online får du ett e-mail med en PDF-fil som innehåller följesedel/returfraktsedel. Denna skriver du ut och använder för att returnera via en DHL ServicePoint. Kostnaden på 49 kr dras av från återbetalningen.


Det är också möjligt att returnera på egen bekostnad. Vi ber dig även då att registrera returen online och se till att all uppgifter skickas med returpaketet. Detta så vi får alla korrekta uppgifter som krävs för en snabb returhantering. Utan denna bifogade information kan returhanteringen ta längre tid och vi vet inte vem som skickat paketet.


Det är möjligt att använda en och samma returfraktsedel för att returnera flera av dina ordrar samtidigt. Vi ber dig dock att registrera varje retur för sig och bifoga alla följesedlar i paketet.

Kan jag byta min produkt?

Nej, tyvärr är det inte möjligt att byta ut produkter. I det här fallet ber vi dig lägga en ny order med rätt produkt och returnera den felaktiga produkten via vår returportal. Efter mottagande och behandling av din retur kommer köpesumman att återbetalas till ditt bankkonto via det betalningssätt/betalningsleverantör du ursprungligen använde vid betalning av ordern.

Varför kan jag inte registrera min retur?

La du din order före 15 oktober 2024? Då kan du inte registrera din retur online. I din leverans finns en returfraktsedel och ett returformulär som du kan använda för att returnera. Saknar du returfraktsedeln? Vänligen kontakta vår kundservice via e-mail.


Registrering av en retur är endast möjlig inom 14 dagar efter leverans av din order. Du kan inte registrera tryckta/personliga produkter som retur, då dessa varor är inte längre är säljbara och därför inte omfattas av ångerrätten.


För närvarande är det endast möjligt att registrera en retur per order. Har du anmält fel produkter eller fel antal vid returregistreringen? Kom du på efter att du redan gjort en retur att du vill returnera fler produkter från samma order? Returnera då genom att skriva ut samma PDF-fil du fick vid första returen (Mail Returförfrågan). Lägg följesedeln i paketet och kontakta vår kundservice för att få en ny returfraktsedel.

När får jag tillbaka mina pengar?

Du kommer att få en returbekräftelse från oss när vi har behandlat din retur. Återbetalningen initieras därefter och pengarna betalas tillbaka till det konto du använde vid beställningen. Beroende på din bank eller betalningsleverantör kan det ta upp till 5 arbetsdagar innan beloppet syns på ditt bankkonto. Observra att en returavgift på 49kr dras av per retur på ordervärdet.

Jag skrev fel e-mailadress när jag beställde, vad händer nu?

Registrera din order i returportalen med fel e-mailadress. I returportalen kan du läsa hur du går tillväga, steg för steg, för att returnera. Vi återbetalar köpesumman till samma bankkonto som användes för den ursprungliga transaktionen så snart som möjligt, dock senast inom 15 arbetsdagardagar* från det att du lämnat in din retur till DHL Servicepoint .


* - Det tar upp till 5 arbetsdagar för din retur att nå vårt lager i Nederländerna

- Vår hantering av din retur, intiering av återbetalning och Walley´s hanteringstid kan ta upp till 10 arbetsdagar.