• 14 Dagars öppet köp14 Dagars öppet köp
  • shippingFri frakt över 890 kr

Returnera

Naturligtvis hoppas vi att alla produkter i din order är till din belåtenhet. Det kan hända att en produkt inte är rätt storlek för dig eller att modellen eller färgen inte är vad du förväntade dig. I sådana fall kan du returnera din order.

Via denna länk ber vi dig att registrera din retur inom 14 dagar. Du registrerar returen enkelt med hjälp av din mejladress och ditt ordernummer. Ett konto är inte nödvändigt!

Vi skickar en returfraktsedel till dig, och en kostnad på 49 kr tillkommer som vi drar av vid återbetalningen.

Handlar din fråga inte om att returnera en produkt utan om ett fel som du upplever med produkten? Du hittar mer information och vanliga frågor på vår reklamationssida.

 

Vanliga frågor om returer

Var registrerar jag min retur?

Registrera returen online via vår returportal och använd den förbetalda retursedeln du får via mejl efter din returförfrågan. Registrera din retur här.

Vad kostar det att returnera?
En returavgift på 49 kr dras av vid återbetalning om du använder den förbetalda retursedeln. Om du väljer att skicka tillbaka varor på egen hand, kontakta oss i förväg så att vi inte debiterar returavgiften.
Varför kan jag inte registrera min retur?

Om du har problem med att registrera din retur i vår returportal, kontrollera följande:


  • Att du har angett samma mejladress som användes vid beställningen
  • Att du har skrivit in ordernumret utan mellanslag
  • Att det har gått mindre än 14 dagar sedan du mottog din order (ångerrättsperioden)

Om allt stämmer och det fortfarande inte fungerar, är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.

Kan jag skicka en retur med annan fraktmetod än den förbetalda retursedeln?
Ja, du kan skicka din retur på annat sätt. I så fall meddelar du oss, eftersom du själv står för fraktkostnaden och en returavgift på 49 kr inte skall dras av vid återbetalningen.
Hämtar Passa Sports B.V. ut paket som skickas till ombud?
Nej, vi hämtar inte ut paket som skickas till ombud. Dessa paket returneras till avsändaren, som betalar för alla eventuella kostnader.
Vem står för returkostnaden vid reklamationer eller felaktiga leveranser?
Vid reklamationer eller om vi har skickat fel vara, står Passa Sports för returavgiften.
Hur returnerar jag min order?

1. Packa produkterna i en låda eller påse (obs: ta bort den gamla returfraktsedeln om du använder originalförpackningen).

2. Skapa en returfraktsedel. Detta kan göras via returportalen. Om du väljer att returnera på annat sätt än med vår returfraktsedel, skapa en etikett till följande adress: PassaSports Gantelstraat 14, 5145PH Waalwijk.
För att vi ska kunna hantera din retur ska information om din order finnas med i paketet, ordernummer och namn samt anledning till returen.

3. Lämna in paketet hos ett DHL-ombud.

4. Hantering av din retur kan ta upp till 5 arbetsdagar från det att ditt paket anlänt till vårt lager i Nederländerna.

5. Du kommer att få en bekräftelse från oss så snart din retur har behandlats och återbetalningen har påbörjats.

6. Du kan förvänta dig att dina pengar är tillbaka inom 5 arbetsdagar.

Hur lång tid tar det innan min retur hanteras?
När du har skickat tillbaka ditt paket kan det ta upp till 10 arbetsdagar innan din retur har hanterats. Detta beror på att det kan ta upp till 5 arbetsdagar för returen att levereras till vårt lager i Nederländerna. Därefter har lagret upp till 5 arbetsdagar på sig att behandla din retur. Vi meddelar dig via e-mail så snart vi har tagit emot och hanterat den.
Kan jag byta ut min produkt?
Nej, tyvärr är det inte möjligt att byta ut dina beställda varor till en annan storlek, färg eller produkt. I det här fallet kan du göra en ny beställning med rätt produkt och returnera den felaktiga produkten. Efter att ha mottagit och hanterat returen kommer en återbetalning att påbörjas.
Ångerrätt
För oss är det viktigt att du ska vara nöjd med din produkt. Du har alltid öppet köp i 14 dagar från det att du har mottagit din order ifrån oss. Det enda villkoret, när du returnerar, är att varan kommer tillbaka i originalskick d.v.s. att den ej är använd. Returnera alltid varan med originalförpackningen och eventuella märkesetiketter.
Vad gör jag om jag inte fått någon bekräftelse på min retur?
Efter att du lämnat in paketet hos ett DHL-ombud tar det upp till 5 arbetsdagar innan paketet når vårt lager i Nederländerna. Vi hanterar returer inom 5 arbetsdagar efter mottagandet. Har du inte hört något angående din retur efter 10 arbetsdagar, vänligen kontakta vår kundservice.
Hur hanteras min faktura vid retur?
Om du valt att betala via faktura, kan du pausa din faktura genom att markera den som returnerad via Klarna-appen eller genom att kontakta Klarna direkt på 08-120 120. Detta för att undvika påminnelseavgifter och andra avgifter medan din retur hanteras. Vänligen notera att vi inte kan pausa din faktura åt dig.
När får jag min återbetalning?

Återbetalningar hanteras via Klarna och kan ta upp till 15 arbetsdagar från det att du lämnat in din retur hos ett DHL-ombud. Det tar upp till 5 arbetsdagar för att returen ska nå vårt lager, ytterligare upp till 5 arbetsdagar för att vi ska behandla returen, och därefter upp till 5 arbetsdagar för att Klarna ska genomföra återbetalningen till dig.


Observera att fraktavgiften endast återbetalas om du returnerar hela din order.

Hur kommer jag att få min återbetalning?
Återbetalningen sker via samma betalningsmetod som användes vid köpet.
Kan jag returnera personligt tryckta produkter eller underkläder?
Nej, personligt tryckta produkter kan ej returnera då de inte längre är säljbara och av hygieniska skäl kan inte underkläder returneras.
Var ska jag lämna in min retur?
Om du har anmält en retur av din order via portalen kommer du att få en returfraktsedel som du klistrar på paketet och kan användas vid ditt närmsta DHL-ombud.
Vilka är era returvillkor?

1. Varan får inte ha använts. Under ångerrätten på 14 dagar kan du prova en vara inomhus för att bedöma produkten på samma sätt som du kan göra i en fysisk butik. Observera att det är skillnad på att faktiskt ta en produkt i bruk och att prova och bedöma den. Har du gjort mer än vad som är nödvändigt för att utvärdera produkten? Då förbehåller vi oss rätten att debitera dig för detta.

2. Produkten måste ha originaletiketterna. När vi får tillbaka en produkt måste emballaget till produkten och själva varan vara säljbara för oss.

3. Personliga produkter, där anpassningen har gjorts speciellt för dig som kund, får inte returneras. Produkten har anpassats efter dina önskemål och är därför osäljbar för oss.


Andra produkter som inte kan returneras och är undantag från ångerrätten är produkter som av hälsoskäl inte längre kan säljas. Hit hör sportunderkläder och munskydd.

Är det obligatoriskt att registrera returen?
Att registrera din retur är inte obligatoriskt, men det är bekvämt! Genom att registrera returen får du en spårningslänk via mejl för att spåra returen. Detta gör att du kan se när vi förväntar oss att behandla din retur.

 

Hittade du inte svaret på din fråga? Vänligen kontakta vår kundservice.