14 Dagars öppet köp
Fri frakt över 890 kr
Returnera
Naturligtvis hoppas vi att alla produkter i din order är till din belåtenhet. Det kan hända att en produkt inte är rätt storlek för dig eller att modellen eller färgen inte är vad du förväntade dig. I sådana fall kan du returnera din order.
Via denna länk ber vi dig att registrera din retur inom 14 dagar. Du registrerar returen enkelt med hjälp av din mejladress och ditt ordernummer. Ett konto är inte nödvändigt!
Vi skickar en returfraktsedel till dig, och en kostnad på 49 kr tillkommer som vi drar av vid återbetalningen.
Handlar din fråga inte om att returnera en produkt utan om ett fel som du upplever med produkten? Du hittar mer information och vanliga frågor på vår reklamationssida.
Vanliga frågor om returer
Var registrerar jag min retur?
Registrera returen online via vår returportal och använd den förbetalda retursedeln du får via mejl efter din returförfrågan. Registrera din retur här.
Vad kostar det att returnera?
Varför kan jag inte registrera min retur?
Om du har problem med att registrera din retur i vår returportal, kontrollera följande:
- Att du har angett samma mejladress som användes vid beställningen
- Att du har skrivit in ordernumret utan mellanslag
- Att det har gått mindre än 14 dagar sedan du mottog din order (ångerrättsperioden)
Om allt stämmer och det fortfarande inte fungerar, är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.
Kan jag skicka en retur med annan fraktmetod än den förbetalda retursedeln?
Hämtar Passa Sports B.V. ut paket som skickas till ombud?
Vem står för returkostnaden vid reklamationer eller felaktiga leveranser?
Hur returnerar jag min order?
1. Packa produkterna i en låda eller påse (obs: ta bort den gamla returfraktsedeln om du använder originalförpackningen).
2. Skapa en returfraktsedel. Detta kan göras via returportalen. Om du väljer att returnera på annat sätt än med vår returfraktsedel, skapa en etikett till följande adress: PassaSports Gantelstraat 14, 5145PH Waalwijk.
För att vi ska kunna hantera din retur ska information om din order finnas med i paketet, ordernummer och namn samt anledning till returen.
3. Lämna in paketet hos ett DHL-ombud.
4. Hantering av din retur kan ta upp till 5 arbetsdagar från det att ditt paket anlänt till vårt lager i Nederländerna.
5. Du kommer att få en bekräftelse från oss så snart din retur har behandlats och återbetalningen har påbörjats.
6. Du kan förvänta dig att dina pengar är tillbaka inom 5 arbetsdagar.
Hur lång tid tar det innan min retur hanteras?
Kan jag byta ut min produkt?
Ångerrätt
Vad gör jag om jag inte fått någon bekräftelse på min retur?
Hur hanteras min faktura vid retur?
När får jag min återbetalning?
Återbetalningar hanteras via Klarna och kan ta upp till 15 arbetsdagar från det att du lämnat in din retur hos ett DHL-ombud. Det tar upp till 5 arbetsdagar för att returen ska nå vårt lager, ytterligare upp till 5 arbetsdagar för att vi ska behandla returen, och därefter upp till 5 arbetsdagar för att Klarna ska genomföra återbetalningen till dig.
Observera att fraktavgiften endast återbetalas om du returnerar hela din order.
Hur kommer jag att få min återbetalning?
Kan jag returnera personligt tryckta produkter eller underkläder?
Var ska jag lämna in min retur?
Vilka är era returvillkor?
1. Varan får inte ha använts. Under ångerrätten på 14 dagar kan du prova en vara inomhus för att bedöma produkten på samma sätt som du kan göra i en fysisk butik. Observera att det är skillnad på att faktiskt ta en produkt i bruk och att prova och bedöma den. Har du gjort mer än vad som är nödvändigt för att utvärdera produkten? Då förbehåller vi oss rätten att debitera dig för detta.
2. Produkten måste ha originaletiketterna. När vi får tillbaka en produkt måste emballaget till produkten och själva varan vara säljbara för oss.
3. Personliga produkter, där anpassningen har gjorts speciellt för dig som kund, får inte returneras. Produkten har anpassats efter dina önskemål och är därför osäljbar för oss.
Andra produkter som inte kan returneras och är undantag från ångerrätten är produkter som av hälsoskäl inte längre kan säljas. Hit hör sportunderkläder och munskydd.
Är det obligatoriskt att registrera returen?
Hittade du inte svaret på din fråga? Vänligen kontakta vår kundservice.